mardi 9 décembre 2008

l'importance et l'explication du sacrifice du jour de l'aid


Comme l’Aïd approche, je vais commencer par lire la sourate As-Saffat à partir du verset 69 et on va faire un rapport avec ce passage et ce qu’on attend de nous le jour de jeudi.

Abraham, Ibrahim , dit : « Hasbya Allahou wa n’imal wakil » «Allah me suffit, il est mon meilleur garant». C'est une formule que toute personne prononce quand elle a un problème et il est important d'en comprendre le sens.

Ibrahim a dit cette phrase quand on l'a jeté dans le feu, quand il a eu des problèmes avec sa communauté.

Quand il a dit ça, Allah dans le verset 69 de la sourate 62 Les Prophètes, dit : « Nous dîmes alors : ’’ Ô feu ! Sois pour Ibrahim d’une fraîcheur salutaire ! ’’»

Regardez mes frères, avant que je n’entre dans le sujet précis du dars, la capacité, ou on peut dire la force, d'Allah . Ibrahim était contre sa communauté, il a cassé leurs statues. Quand on a voulu le tuer, Allah pouvait faire en sorte qu’il se sauve, comme Moïse, Mussa .

Ici, Allah aurait pu faire en sorte qu’Ibrahim s'échappe. Mais non ! Il a laissé les ennemis, les mécréants, attraper Ibrahim . Ils ont attrapé Ibrahim, ils ont allumé le feu, Dieu aurait pu faire descendre la pluie et éteindre le feu et c’était fini, non, simplement, Allah est en train de dire à ce petit homme dans ce globe, que sa seule capacité ne pourra rien.

Si Ibrahim s’était échappé, qu’auraient dit les mécréants ? « Si on l’avait attrapé, on aurait fait ceci, on aurait fait cela » ... Mais ils ont attrapé Abraham et « Allumez le feu », Allah n’éteint pas le feu, il laisse le feu allumé. Et vous savez quel genre de feu ? Ils ont ramassé d’immenses bois ; d’ailleurs, ils ont jeté Abraham avec une catapulte. Les flammes étaient tellement immenses qu’on ne pouvait pas s’en approcher.

Le feu ne s’éteint pas. Il n’y a ni pluie, ni eau, rien. On l’a jeté dans le feu pour dire à ce peuple : « Même si vous le prenez, même si vous allumez le feu, même s’il est à l’intérieur du feu, Allah est capable de dire à ce feu-là : ne fais rien ». C’est Allah qui a créé le feu, c’est Allah qui dit au feu d’être froid ou chaud. Voilà la puissance que nous oublions tout le temps quand on a des petits problèmes, nous oublions que Allah est capable de tout. Simplement en se dirigant vers Allah et dire « Hasbya Allahou wa n’imal wakil » - « Allah me suffit, il est mon meilleur garant ».

Maintenant, revenons à Abraham sur lui la paix, Ibrahim , quand il a eu des problèmes avec sa famille, Ibrahim dit dans la sourate As-Saffat, verset 99 : « Et il dit : « Moi, je pars vers mon Seigneur et Il me guidera .». Sa famille, ses parents et toute sa tribu adorent les statues et veulent lui faire du mal. Il décide donc de partir. On appelle cela la première hijra, c'est-à-dire se séparer d’une communauté qui n’est pas bien. Quand tu es dans un lieu et que tu ne t'y sens pas bien, tu n'arrives pas à pratiquer ta religion comme il faut, tu dois chercher un lieu où l’on adore Allah, comme Il l'a ordonné.

Écoutez bien dans le verset qui suit ce que Ibrahim va dire. « Rabbi hab li mina as-salihin » Il demande : « Seigneur, fais-moi don d'une [progéniture] d'entre les vertueux ». Regardez la demande qu’il fait. Nous, on demanderait : « Ô Allah, donne-moi un enfant, ô Allah, donne-moi un héritier». Ici, on voit bien que Ibrahim ne demande pas un enfant simple mais un enfant vertueux, un enfant pieux.

Ibrahim est arrivé à un certain âge et il n’a pas encore d’enfant, il demande à Allah de lui donner un enfant vertueux. Allah dit :

«Nous lui fîmes donc la bonne annonce d’un garçon (Ismaël) longanime. Puis quand celui-ci fut en âge de l'accompagner, [Abraham] dit : « Ô mon fils, je me vois en songe en train de t’immoler. Vois donc ce que tu en penses». (Ismaël) dit : « Ô mon cher père, fais ce qui t’es commandé: tu me trouveras, s’il plaît à Allah, du nombre des endurants». (sourate 37 - verset 101)

Allah a donné à Ibrahim un enfant et cet enfant est Ismaïl sur lui la paix. Quand Ismaïl est devenu un jeune homme, quand il est devenu pubère, Ibrahim va avoir un compagnon. Comme tout parent, je ne sais pas si vous avez senti cela, quand vous avez le premier enfant, vous lui faites pleins de cadeaux, vous le chouchoutez, vous vous promenez avec lui, vous êtes fiers, vous le prenez partout où vous allez. Quand son fils est devenu pubère, Ibrahim n’était plus tout seul.

Mais voilà l’épreuve de Allah : quand Ismail est devenu plus grand, Dieu révèle à Abraham dans un songe qu’il doit immoler son fils, retenez bien, car vous devrez faire le lien avec ce mot-là et ce qu’on va faire le jour de l'Aid el Adha.

Écoutez bien le dialogue du musulman :

Ibrahim, quand il a parlé à son père, lui a dit : « Ya abati ». En français, ce n’est pas comme Abi « mon père », il dit « abati », o mon cher père. Écoutez la réponse du père : « Ya Ibrahim », o Abraham. Vous avez vu le dialogue entre un mécréant et un musulman ? Le musulman, Abraham parle à son père et dit « Ya abati » ; le père, le mécréant, répond à son fils « Ya Ibrahim ».

Écoutez maintenant le dialogue entre le père et le fils musulman :

Le père dit : « Ya bouneya», o mon cher fils. L’enfant va répondre : « Ya abati », o mon cher père.

Vous avez vu le dialogue entre deux musulmans ? Nous devons prendre un dars (rappel) de la discussion entre Ibrahim et son fils. C’est une leçon inimaginable et on passe dessus comme ça, on lit simplement. Le Coran est un mode d’emploi pour l’humanité, pour savoir comment parler, comment discuter, comment fonctionner.

Alors regardez ça : ô mon fils, mon cher fils, je vois dans le songe que je vais t’immoler. Ibrahim a eu cette Révélation comme il est dit dans certains tafsir à trois reprises. La première fois, il a eu un doute ; la deuxième fois, cela commence à devenir plus clair et la troisième fois, il a compris que c’était une Révélation. Et malgré cela, il met son fils, dans la confidence.

Beaucoup de parents, quand ils discutent avec leurs enfants, parlent comme ceci : « Toi, suis-moi, maintenant on va aller chercher le mouton ». S’il prend son fils avec lui et que son fils lui dit : « Mon père, ce mouton il est… » « ...qu'est-ce que tu y connais toi, tais-toi ! ». Par contre, dans cette histoire, Ibrahim dit à son fils : « Qu’en penses-tu ? ». Comment cela, qu’est-ce qu’il en pense ... c’est un ordre d’Allah ... Simplement, Ibrahim veut que son fils soit dans l’adoration.

Les enfants, quand ils sont adultes et pubères, il faut les prendre comme des amis. Simplement, il faut apprendre aux enfants qu’il y a une différence entre "amis et amis". Il faut l’emmener avec soi lorsqu’on sort. Tu veux acheter quelque chose ? Mets-le dans l’affaire : qu’en penses-tu mon fils, il est bien ce mouton, tu préfères qu’on en choisisse un autre ? Le dialogue avec son enfant doit être comme cela, il faut donner à l’enfant une certaine responsabilité.

Ici, on voit bien que Ibrahim dit à son fils : Vois ce qu’il y a lieu de faire ! Écoutez la réponse de Ismaïl, un autre musulman : « Ô mon cher père, fais ce qui t’es commandé ». Imaginez-vous ça … Un père qui dit à son fils « je me vois en songe en train de t’immoler » et le fils qui répond « Ô mon cher père, fais ce qui t’es commandé ». Pourquoi ? Parce que Ismaïl connaît son père, il sait comment il réagit.

Ce n’est pas un père comme les autres, c'est un prophète, c’est un père qui a de la connaissance, un père qui a de la science, un père qui craint Allah, un père qui sait ce qu’il fait, non pas un père ignorant.

D’ailleurs, j’ouvre une petite parenthèse pour parler d'une situation similaire : quand Ibrahim a emmené Hajar son épouse et Ismaïl dans le désert, Hajar a demandé : « Que fais-tu Ibrahim, tu vas nous laisser ici tous seuls ? » Elle a répété deux, trois fois cette question mais Abraham ne répondit pas. Plus tard seulement Hajar réalisa qu'Abraham est quelqu'un de sage.

Il ne fait pas des actions au hasard, il y a une raison. C’est pour cela qu'elle lui posa l'autre question. Elle ne lui dit pas « Ibrahim, que fais-tu ? », mais elle lui demande « Ya Ibrahim, est-ce que c’est Dieu qui t’a ordonné de faire cela ? » Ibrahim lui répond que oui. Écoutez la réponse de Hajar : « Puisque c’est Allah qui l’a décidé, tu peux partir, Ibrahim , car Allah ne va pas nous délaisser, Allah viendra à notre secours ».

Revenons à ce dialogue. (Ismaël) dit: «Ô mon cher père, fais ce qui t’es commandé: tu me trouveras, s’il plaît à Allah, du nombre des endurants». Vous voyez que Ismaïl comprend bien la situation. Il entre dans cette épreuve de l’adoration. Et quelle épreuve ! Ecoutez bien le verset suivant, on voit bien que Ismaïl et Ibrahim vont passer à l’action. « Puis quand tous deux se furent soumis (à l’ordre d’Allah) et qu’il l’eut jeté sur le front, » ...

Qu’elle était l’épreuve ? L'épreuve au début ne concernait que Ibrahim, qui voit en songe qu’il doit égorger son fils. Mais regardez ce verset, ils se soumettent tous les deux, Ismaïl est rentré dans cette épreuve, cette adoration, cette soumission «... et qu’il l’eut jeté sur le front», vous voyez bien que l’acte va aller jusqu’à la dernière situation.

Quand il l’a allongé Allah dit :

« Voilà que Nous l’appelâmes « Abraham ! Tu as confirmé la vision. C’est ainsi que Nous récompensons les bienfaisant». C’était là certes, l’épreuve manifeste. Et Nous le rançonnâmes d’une immolation généreuse »

Ô Ibrahim, tu as cru au songe, tu as exécuté ce qu’Allah t’a ordonné de faire. C’est comme cela qu’on récompense les hommes pieux, qui écoutent, qui obéissent à Allah. Alors, que va-t-il se passer ? Nous allons voir le verset qui nous concerne pour la fête du sacrifice.

Qu’allait sacrifier Abraham ? Il allait sacrifier son fils pour l’adoration de Dieu, mais l’épreuve arrivée à sa fin, Allah intervient et dit en quelque sorte, puisque tu as cru et que tu as passé à l’action, Je vais te récompenser . Que va-t-Il donner comme récompense ? « Et Nous le rançonnâmes d'une immolation généreuse. » (sourate 37, verset 107). La rançon est le mouton. Regardez bien : Allah remplace Ismaïl par une autre rançon, al-fidya, pour que Ismaïl ne soit pas sacrifié.

« Et Nous perpétuâmes son renom dans la postérité : Paix sur Abraham. Ainsi récompensons-Nous les bienfaisants» Dans les générations à venir, le nom d’Abraham sera prononcé. « Car il était de Nos serviteurs croyants. Nous lui fîmes la bonne annonce d'Isaac comme prophète d'entre les gens vertueux. » Allah donne à Ibrahim un mouton à sacrifier à la place de son fils et, en plus, il lui donne un autre enfant, qui s’appelle Ishaq, prophète également.

L'épreuve de Ibrahim consistait à immoler son fils unique ; il reçoit à la place un mouton et ensuite il reçoit un autre enfant. Vous voyez la grandeur de Dieu ? Vous voyez les bienfaits que Allah nous donne ?

Maintenant, Ibrahim a reçu le cadeau après l’épreuve. L’histoire raconte que, quand Ibrahim allait immoler son fils, Iblis avait des problèmes, de gros problèmes. Car Allah avait simplement dit à Iblis « Prosterne-toi », et il n’a pas voulu obéir. Regardez Ibrahim. Il a pour épreuve d’immoler son fils, son unique fils, et il allait s’exécuter.

Le mouton est venu après l’épreuve, les 10 premiers jours de Dhul-hijja vont vous amener au jour du sacrifice, le jour d'el Aid. Est-ce que, dans ces 10 jours, vous avez eu une épreuve ? Est-ce qu’on fait un effort pour mériter ce mouton le jour du sacrifice ?

Quelqu’un dira peut-être qu’il ne préfère pas faire ce sacrifice ; il tombe dans un autre piège, un autre problème. C’est un bienfait que Allah lui a donné. Achète le mouton, fais des méchouis, donne des aumônes et tu gagneras des hassanats. La première goutte de sang qui coule de ton mouton pardonne à toute ta famille présente.

Quand Ibrahim allait immoler son fils, Iblis se mettait au travers de son chemin. Il disait à Ismaïl de ne pas laisse son père l’immoler ; à Ibrahim il disait : « Tu vas égorger ton fils ? ».

Abraham l’a lapidé. C’est ce qu’on fait au pèlerinage. Il y a trois stèles contre lesquelles il faut jeter des pierres ; c’est devenu une adoration.

Iblis a voulu dévier Ibrahim de son adoration et ce dernier lui a jeté à chaque fois sept pierres. Malheureusement, au pèlerinage, les gens croient que Iblis est toujours là. Ils commencent alors à jeter des pierres, des sandales...

Non, Iblis n’est plus là, il ne va pas rester ici ! Il était là pour le pieux Ibrahim. Toi, tu fais ce geste-là dans l’adoration. Si tu veux vraiment viser la stèle, vise-la dans ton coeur, dans ton action.

Le jour où l’on va jeter les cailloux sur les stèles, certains jettent les cailloux en insultant ach-Chaytan, certains visent la stèle avec des pierres, des sandales, des parapluies, peut-être qu’ils vont même blesser leurs frères. Mais que fais-tu mon frère ? Et dès qu’ils ont fini, ils vont vite se raser la barbe ! (Quand on entre en état d'ihram, on ne peut pas se couper les cheveux). Lorsque j’étais au pèlerinage, je suis passé devant un groupe de personnes ; il y avait un qui rasait la barbe d’un autre en disant : « Enlevons cette saleté ! ». Quand ils m’ont vu, ils étaient gênés... « Euh, ce n'est pas une saleté, on plaisante ! » Est-ce cela une adoration ? Le jour où tu as jeté les cailloux sur la stèle, tu viens raser ta barbe ?

Malheureusement, ce qui se passe le jour d'el Aid est encore pire, c’est la guerre ! En ce jour, incha Allah, il ne sera pas juste question d’aller chercher un mouton et de l’égorger. Quand vous direz Bismillah Allahou akbar, il faudra réaliser comment ce bienfait est arrivé là, pourquoi on fête l’aïd.

L’islam a deux grandes fêtes et une de ces deux grandes fêtes aura lieu dans quelques jours. Mes frères et soeurs, nous devons réaliser qu’en tant que musulmans, la question n’est pas simplement d’égorger le mouton, de le ramener et de faire le méchoui. Il faut faire attention ce jour-là. Imagine que le jour où tu égorges le mouton, le jour où tu vas faire ce geste d’adoration, ce jour est celui où l’on voit la majorité des musulmans commettre plein de péchés.

Que ce soit dans l’habillement, dans le comportement, les cousins, cousines, les amis, ça rigolent, ça s’embrassent, ça dansent. Ce jour-là, le jour de l’Aïd, le jour de l’adoration, c’est le jour où on fait la débauche, où on fait le l'illicite ? Alors quel aïd, quel genre d’aïd on a ?

Je vous le rappel mes les frères et soeurs, faites très attention, les jours passent, les semaines passent, les mois passent, et votre année diminue chaque jour. On a demandé à quelqu’un : « Quel âge as-tu ? » Il lui a répondu : « J’ai 30 ans ». Non, les 30 ans, tu les as perdus. Ils sont déjà partis. Mon frère, ma soeur, vous avez combien, 25, 40 ans ? Ils sont partis, ils ne reviendront plus.

Mes frères et soeurs, réalisez que toute la vie du musulman est de l’adoration. Sa vie, tous ces mouvements sont de l'adoration. Aller rendre visite au malade, c’est de l’adoration ; aller dormir, c’est de l’adoration. Tout est de l'adoration. Il n’y a pas de perte de temps pour le musulman. Alors pour l’adoration du jour d'el Aid, n’oubliez pas de jeûner la veille, le jour de Arafat. Sauf ceux qui sont au pèlerinage, ils ne jeûnent pas ce jour-là. Car si tu jeûnes ce jour avec une sincérité, un ikhlas, avec une tawba, un repentir, Allah efface tes péchés de l’année passée et de l’année qui vient. Imaginez-vous, quelle miséricorde ! Simplement aller vers Allah avec l’intention de s'améliorer. Il ne faut pas faire comme certains qui vont au hajj pour "se laver", se purifier et après ils continuent à désobéir. C’est catastrophique d’avoir une intention comme celle-là.

Je dis simplement à mes frères et soeurs de penser à l’aïd, de penser à l’épreuve passée. Le jour de l’aïd et de Arafat, prenez, je le dis encore une fois, le train dans lequel Allah vous invite à monter, repentez-vous, revenez vers Allah, arrêtez d’aller sur internet pour passer votre temps à vous amuser. On ne vous dit pas de ne pas faire de blague, on ne vous dit pas que vous ne pouvez pas rire, simplement rire et faire des blagues ont des règles.

L’islam ne t’a pas laissé faire ce que tu veux, l’islam t’a tout détaillé. L’islam te montre comment tu dois aller aux toilettes, l’islam te montre comment avoir des rapports, l’islam te montre comment dialoguer avec tes enfants, et ainsi de suite.

Je rappelle que le jour de l’aïd, il faut immoler un mouton par famille. Les personnes qui sont en voyage peuvent égorger un mouton mais ce n’est pas une obligation. Pour ceux qui ne sont pas en voyage, la majorité des savants dit que c’est une sunna muaqada, (fortement recommandé) que ce n’est pas une obligation. Personellement, je suis plutôt de l’avis que c’est obligatoire pour chaque famille, pour celui qui en a les moyens. Il doit le faire après avoir fait la prière. La sunna est de partager ce mouton en trois parties : une partie pour manger, une partie pour faire l’aumône et une partie pour offrir.

Une autre chose importante : n’oubliez pas le tahlil (El hamdoulilah) et le takbir (Allahou Akbar) le jour de l’aïd. Dès l'heure du fajr, vous dites le takbir, sans arrêt ; dans la voiture ou dans la rue, vous le dites tout doucement. Et faites sortir tous vos enfants, vos femmes, vos filles, tout le monde doit être présent. Même les femmes indisposées doivent venir pour écouter le dars, faire les douas et le dhikr. Même indisposées, elles doivent faire le dhikr avec les musulmans présents ce jour-là.

C’est également l’heure de de rendre visite aux proches, parents, familles, amis. Pour ceux qui rendent visite aux parents, vous savez que les parents font parfois des choses qui ne sont pas bien. Ne soyez pas durs, ce jour-là. Si vous avez le temps pour faire la dawa ou le rappel, essayez d’être cléments. Si vous voyez qu’il y a des grands manquements, ne restez pas. Le Prophète a dit : «Celui qui voit un mal, qu’il le change, avec sa main, sa langue ou son coeur». Je crois que le jour de l’aïd, il est impossible de changer quoique ce soit car les gens sont dans la fête, dans l'amusement. Essayez de leur faire un rappel doux. Si vous voyez qu’ils ne savaient pas, alors alhamdulillah. Si vous voyez que vous l’avez déjà dit plusieurs fois et qu’ils ne vous écoutent pas, allez leur rendre visite, dites-leur « Assalam alaykum » et repartez, et qu'Allah accepte nos oeuvres et les vôtres.

5 commentaires:

Elsa a dit…

Dounya, et bien, quel billet! :-)
Il était effectivement interessant que tu expliques l'origine de cette fête largement célébrée en france.. Tu es finalement de ce point de vue là, bien plus légitime que moi à raconter tout ça. C'est très interessant. Cependant, l'explication du Sacrifice au travers des textes sacrés et des versets du Coran, peu apparaitre vraiment opaque et inaccessible à une personne qui ne partage pas ta religion, aussi curieuse et ouverte qu'elle soit. Penses-y!
Peut-etre aurais-tu pu faire plus court, plus simple, un peu comme on raconte une histoire à un enfant?
Merci en tout cas de nous avoir fait découvrir tout cela.
aid mabrouk!

Flora a dit…

Waw c'est impressionnant! En tout cas merci, je ne suis pas sûre d'avoir tout suivi mais j'en ai compris l'essentiel! Je découvre l'Aïd depuis que je suis dans la région parceque dans le Sud-Ouest de la France, dont je suis originaire c'est une cérémonie qui est beaucoup moins 'médiatisée' qu'ici, dans le sens où il y a moins d'affiches annonçant des soirées de l'Aïd et on n'en parle pas à la télévision régionale. Peut être aussi parceque la population maghrebine est moins nombreuse par chez moi...

rachel a dit…

Explication pour le moins exhaustive! Même si, comme le font remarquer elsa et flora, je n'ai pas tout compris moi non plus, je te remercie d'avoir un peu éclairci la symbolique de cette fête.. Parce que je t'avoue qu'à part le méchoui, je n'y connaissais pas grand-chose!

V a dit…

Tout d'abord Merci pour nous éclairer sur les origines de cette fête que beaucoup connaissent sous le nom "barbare" de sacrifice du mouton. Profane en la matière, je n'ai pas tout saisi de la profondeur des textes sacrés, et sur ce point je rejoins les billets de mes camarades. Cela t'a demandé une grande dose de courage et patience, que j'admire, pour coucher le tout sur un billet (que j'aurais vu plus court). Encore merci

Anonyme a dit…

have you ever listened surah Tekvir from recited Abdussamed?

http://www.youtube.com/watch?v=7X12qtGNTrM

BELIVE ALLAH JALLA JALALUH:
KNOWING AND RECOGNIZING ALLAH JALLA JALALUH

At first; a man should know The Existence of Allah and recognize Allah according to Words of Allah, that is Holy Book Qur'an, and hadithes (words of Prophet Muhammad (pbuh). Because Holy Qur'an and words of Prophet Muhammad (pbuh) are absolute truth. A human who should recognize own self and universe can easily know and recognize Allah. Allah has ninety nine names. The Most Beautiful Names manifested universe. There is fine order in universe. You can read this book of universe and book of human. You can easily know Allah with the Most Beautiful Names.
Mind is a great blessing and bounty of Allah. Mind and intelligence is a the skill in order to recognize Allah. It is a means that Intelligence supplies to know Allah and to confirm Messengers of Allah. Intelligence has no ability Which knowing everything is wanted from servant so that Messengers sent by Allah and Holy Books sent down to mankind. Eye and intelligence err. Messenges of Allah and The Holy Book Qur'an are unfallible.

The name Allah in Islam never refers to Muhammad (pbuh), as many Christians (Mushrikoon) may think; Allah is the proper name of The Creator. God word and the name of Allah are different words. Saying god is not permissible except Tawheed and Shahada (Confession of a Muslim) for understanding. Because god name is a general and appellative name. Allah is the special name of Our Rubb (Lord).

Allah! There is no Ilah except Allah: of a surety He will gather you together against the Day of Judgment, about which there is no doubt. And whose word can be truer than Allah's? (4: 87)

Who are you? Who created you? Who is Allah? Who is your Rubb (The Lord)?

Allah created you and you are one of the servant of Allah. If you do not accept servitude to Allah, unfourtunately, you obliged to be servant of servants. You alone serve Allah according to Islam, Do become free the most from non-muslims. Mankind look like a guest in this present world. It has a flesh belonging to wold and unsatisfied soul from this world. In fact, mankind and Jinns are very great trial. If you want to win it, become Muslim and live Islam according to Islam. The homeland of Adam alaihissalam was the paradise of Allah. There are any wills of mankind belonging to paradise like eternal prosperty, beauty, living and unproblem life. The soul of human always wants them. The flesh which created from dust also want to eat and drink unlimittedly. The existence of human view of the world neither unleavable nor is this life enough for satisfying wishes of human. Know this and live Islam.

Allah is The Creator: Allah is who created all living creatures from nonexistent, He determines their existence, conditions and events.
Allah is the Creator, the Evolver, the Bestower of Forms (or Colours). To Him belong the Most Beautiful Names: whatever is in the heavens and on earth, doth declare His Praises and Glory: and He is the Exalted in Might, the Wise. (Al-Hashr, 24)
It is Allah who creates you and takes your souls at death; and of you there are some who are sent back to a feeble age, so that they know nothing after having known (much): for Allah is All-Knowing, All-Powerful.(16, 70)

If you look at this verse, Satan accepted that Allah is The Creator. But Satan did not accept that Allah is Rubb and Al-Hakeem (The Judge, The Wise) and Satan bacame Kaafir (someone who denied the Judgement of Allah)

38:75 ((Allah)) said: "O Iblis! What prevents thee from prostrating thyself towards one (Adam was a qiblah) whom I have created with my hands? Art thou haughty? Or art thou one of the high (and mighty) ones?"
38:76 (Iblis) said: "I am better than he: you created me from fire, and him youu created from clay."
Is then He, Who creates as one who creates not? Will you not then remember? (16: 17)

O men! Call to mind the grace of Allah unto you! is there a creator, other than Allah, to give you sustenance from heaven or earth? There is no Ilâh (worthy of worship) but Allah: how then are ye deluded away from the Truth? (35: 3)

Allah is the Only One Lord (Rubb) of nonexistence, moon, sun worlds and all creatures. Allah is the wisest of judges. Allah is The Owner of All (The King of the Kingdom) and The Absolute Ruler (The Ruler of the entire universe (King of Kings)). My Rubb is Allah who has created me and all living beings. He nourishes me and all creatures by His Bounties.

Allah puts forward the example (of two men a believer and a disbeliever); a slave (disbeliever) under the possession of another, he has no power of any sort, and (the other), a man (believer) on whom We have bestowed a good provision from Us, and He spends thereof secretly and openly. Can they be equal? (By no means). All the praises and thanks be to Allah. Nay! (But) most of them know not. (16, 75)

That is because Allah is Haqq (The Truth), and because whatever else they invoke besides Him is Falsehood; and because Allah, - He is the Most High, Most Great. (31: 30)
Allah created the heavens and the earth in six days (phase). But He did not rest on seventh day, Because He never get tired. Allah is perfect, Exalted in Power, full of Wisdom.

It is He Who made the sun to be a shining glory and the moon to be a light (of beauty), and measured out stages for her; that ye might know the number of years and the count (of time). Nowise did Allah create this but in truth and righteousness. (Thus) doth He explain His verses in detail, for those who understand. (10: 5)

Why don't you see Allah?
Because this present life is a trial. You never see Allah in this present world. But you are at the Presence of Allah. If Allah show yourself to you, the trial would be meaningless. That time, because you would have obliged to believe Allah. But you should believe Allah according to Islam without seeing. If Allah had shown yourself to you; the light of Allah would burn you.

Mushriks will believe Allah in hereafter and is stated in the Qur'an. Atheists, Jews, Christians, freemasons, communists, Sophists are all "Mushrik".
But when they saw Our Punishment, they said: We believe in Allah, the One Allah and we reject the partners we used to join with Him.(40:84)

But their professing the Faith when they (actually) saw Our Punishment was not going to profit them. (Such has been) Allah's way of dealing with His servants (from the most ancient times). And even thus did the rejecters of Allah perish (utterly)! (40:85)

When Moses came to the place appointed by Us, and his Lord addressed him, He said: "O my Lord! show (Thyself) to me, that I may look upon thee." Allah said: "By no means canst thou see Me (direct); But look upon the mount; if it abide in its place, then shalt thou see Me." When his Lord manifested His glory on the Mount, He madeit as dust. And Moses fell down in a swoon. When he recovered his senses he said: "Glory be to Thee! to Thee I turn in repentance, and I am the first to believe." (7: 143)

You should not reject Allah (The Only One Almighty, Suprime Being) as you can not see Allah. If you don't believe Allah according to Islam, your life has not meaning. Muslims don't see Allah in the present world but trust and believe Allah. So that Muslims are tranquil. Islam Shariah (law) looks like a sun. Mind looks like an eye. If Your mind opens and is strong, it sees sunshine by The Will of Allah. Allah is Al-'Aliym: The Knower of All (He who has full knowledge of all things.). Allah is The All-Seeing and the Hearer of All. Your past, present and future is the whole. Allah sees the whole. You can see a part of the whole by Will of Allah. Your duty is submitting your will and mind to Allah who is the All-Seeing. You should know that beneficences, favors, goodnesses are from Allah. And you should know evil, badness, calamities are from yourself.

THE PURPOSE OF CREATION: Allah created humanity to alone worship Allah. Allah created the world and then created Adam alaissalam from clay. Sustainaces are trust to mankind from Allah. The purpose of Muslims is gaining the Consent of Allah. If you live without this purpose you are disappointed in this world and hearafter ! What is the purpose of creation of mankind? What is the purpose why Allah created you as a human being?
Allah revealled Prophet Muhammad (pbuh) and It is stated in English Translation of the meaning of Qur'an: 'I have not created the jinn and mankind except to worship (ibaadah) Me 'No Sustenance do I require of them, nor do I require that they should feed Me. For Allah is He Who gives (all) Sustenance, - Lord of Power, - Steadfast (for ever). (Adh-Dhariyat, 56-58)
It was We Who created man, and We know what dark suggestions his soul makes to him: for We are nearer to him than (his) jugular vein. (50: 16)

"In the creation of the heavens and the earth and in the alternation of the night and the day there are indeed evidences for men of understanding; "Those who remember Allah while standing, sitting, and lying on their sides, and ponder over th e creation of the heavens and the earth: "Our Lord, Thou hast not created this in vain; nay, Holy art Thou; save us, then, from the punishment of The Fire." (3: 19l-192)
This verse beautifully tells us that when a worshipper reflects upon the structure of the Universe he becomes overwhelmed with the greatness of its Creator. The ENTITY Who created such an awe-inspiring structure with such detailed arrangement and accuracy. He is alone to be worshipped and so right for protection.
Mankind and the universe were not created by accident or chance, but according to the plan of the Creator. You are not footloose human in this present world. The Qur'an states that it is the duty of all individuals to learn about Allah and to live according to Allah's will. Muslims serve and alone worshipped Allah and they are utmost affiliated with Islam, tranquil and happy. Muslims serve Allah slavisly and never serve servants. Life is a trial and the goal of mu'min (one who has faith) is to gain The Consent of Allah. Muslims will see Allah in paradise. This is the greatest blessing of Allah for Muslims. Allah is free from place and time.
Allah has created us out of nothing, And made us in the best form. He has given us all graces and bounties. Hence we are not permitted to submit absolutely, to worship or invoke to any other than Him, whether a favorite Angel or a chosen Prophet!
And Allah has brought you forth from the (dust of) earth. (71: 17)
What does "Balaa" mean?
It is a covenant (mithaq). That is, Allah asked when He created all souls: "Am I not your Lord (Rubb)"? They answered "Yes, for certain you are our Lord (Rubb) (Balaa)." Thus, I have been a Muslim from that time.

When thy Lord drew forth from the Children of Adam-from their loins-their descendants, and made them testify concerning themselves, (saying): "Am I not your Lord (who cherishes and sustains you)?"- They said: "Yea! We do testify!" (This), lest ye should say on the Day of Judgment: "Of this we were never mindful": Or lest ye should say: "Our fathers before us may have taken false ilâhaîn (two gods in worship, etc.), but we are (their) descendants after them: wilt Thou then destroy us because of the deeds of men who were futile?" (7: 172, 173)
Know Allah is One and Only. Fear Allah! If thou (You) couldst but see when they are confronted with their Lord! He will say: "Is not this the truth?" They will say: "Yea, by our Lord!" He will say: "Taste ye (You) then the penalty, because ye rejected Faith."
Allah explained that when He created Adam, He caused all of Adam's descendants to come into existence and took a pledge from them saying, Am I not your Lord? To which they all replied, " Yes, we testify to It!'
Mankind needs Allah.
O ye men! It is ye that have need of Allah: but Allah is the One Free of all wants, worthy of all praise. (35: 15)
He to whom belongs the dominion of the heavens and the earth: no son has He begotten, nor has He a partner in His dominion: it is He who created all things, and ordered them in due proportions. (25: 2)
And if all the trees on earth were pens and the ocean (were ink), with seven oceans behind it to add to its (supply), yet would not the words of Allah be exhausted (in the writing): for Allah is Exalted in Power, full of Wisdom. (31: 25)
Who is the friend of Allah?
The friends of Allah: Those are the friends of Allah who believe Islam is only true way and live Islam according to Islam as pious and righteous, fear Him much abstain from all kinds of sins and perform all kinds of goods, and holdfast to the Qur'an and Sunnah.
Unproved love is a hollow love. Do you love and fear Allah? Allah revealed to Prophet Muhammad (pbuh)
Say: "If ye do love Allah, Follow me: Allah will love you and forgive you your sins: For Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful." (3: 31)
Those truly fear Allah, among His Servants, who have knowledge (Muslims): for Allah is Exalted in Might, Oft-Forgiving. (Qur'an, 35: 28)

Allah is Al-Muhyi (The Giver of Life): He who confers life, gives vitality, revives. Al-Mumiyt (The Taker of Life): He who creates the death of a living creature.

Have you ever watched your finger with view of lesson?
Your finger and cohesive claw is alive. But the surplus age of your finger is not alive. Your finger is alive as much as fingertip. Your claw is not alive after fingertip. Al-Muhyi and Al-Mumiyt names of Allah manifest.
It is stated in the Surah Al-Qıyama of Qur'an: 3 Does man think that We cannot assemble his bones?
4 Nay, We are able to put together in perfect order the very tips of his fingers.

It is stated the conversation with Prophet Abraham and pharaoh. Hast thou not Turned thy vision to one who disputed with Abraham About his Rubb (Lord), because Allah had granted him power? Abraham said: "My Lord is He Who Giveth life and death." He said: "I give life and death". Said Abraham: "But it is Allah that causeth the sun to rise from the east: Do thou then cause him to rise from the West." Thus was he confounded who (in arrogance) rejected faith. Nor doth Allah Give guidance to a people unjust. (2: 258)

Allah is The Resurrector: He who brings the dead to life, and raises them from their tombs.
It is Allah who sends forth the Winds, so that they raise up the Clouds, and we drive them to a land that is dead, and revive the earth therewith after its death: even so (will be) the Resurrection! (35: 9)
When Abraham said:" Show me, Lord, how You will raise the dead, "He replied: "Have you no faith?" He said "Yes, but just to reassure my heart." Allah said, "Take four birds, draw them to you, and cut their bodies to pieces. Scatter them over the mountain-tops, then call them back. They will come swiftly to you. Know that Allah is Mighty, Wise." (2: 260)

And your creation or your resurrection is in no wise but as an individual soul: for Allah is He Who hears and sees (all things). (31:28)
Seest thou not that Allah merges Night into Day and he merges Day into Night; that He has subjected the sun, and the moon (to his Law), each running its course for a term appointed; and that Allah is well-acquainted with all that ye do? (31:29)

It is He Who sendeth the winds like heralds of glad tidings, going before His mercy: when they have carried the heavy-laden clouds, We drive them to a land that is dead, make rain to descend thereon, and produce every kind of harvest therewith: thus shall We raise up the dead: perchance ye may remember. (7: 57)

Allah is who know qayb (unseen, unknow). Allah alone know everything. You can know some knowlodge of past and present with The Will of Allah.
The unseen (qayb)'s keys are five. Noone definetely knows them except Allah. It is stated in the Qur'an : Surely Allah is He with Whom is the knowledge of the hour, and He sends down the rain and He knows what is in the wombs; and no one knows what he shall earn on the morrow; and no one knows in what land he shall die; surely Allah is Knowing, Aware.(31: 34)

Islam is not mysterious field. It is required that you should know that Belief in Qayb, truths about qayb (truths which perception of human shriveled at perceiving) is not secrets and mysteries. It means that secret is not outside of the field of perception, a knowlodge whose those are who captured it obscured. Islam is collection of divine rules and revelations that raises human beings above the level of the animals, and a way to enter the paradise with The Will of Allah.
Certainly, Allah knows what they conceal and what they reveal. Truly, He likes not the proud.(16,23)

With Him are the keys of the unseen (qayb), the treasures that none knoweth but He. He knoweth whatever there is on the earth and in the sea. Not a leaf doth fall but with His knowledge: there is not a grain in the darkness (or depths) of the earth, nor anything fresh or dry (green or withered), but is (inscribed) in a record clear (to those who can read). (6: 59)

What are The Divine Attributes of Allah?
Allah alone has divine attributes. He is absoluteness, knowledge, power, will, wisdom, and independence. He is without fault and no one is like Him in His attributes. Allah is above any fault the polytheists attribute to Allah. The belief in the Oneness of Allah cannot be comprehended except after stating the attributes, which are His. They are the "attributes of perfection", like power, knowledge, will, eternal being, wisdom, creator, etc. Imperfection, need for time and space, evil, incarnation, movement, physical being, etc are the "negative attributes". Allah is free from the negative attributes. Belief in Allah's Oneness is also belief in His actions. He can do whatever He wills and no one can repeal Allah's will, or do what He does.

The Divine Attributes of Allah the Most High is classified in two groups: the Divine Attributes of the Being of Allah (al Sifat al-Dhatiyyah) are six and the immutable of the Divine Essence of Allah (al-Sifat-al-Thubutiyyah) are eight.

What are the Divine Attributes of the Existence of Allah?

1- ) Al-Wujud (Allah is the Existing One). Human has limited intelligence and body. Mankind never understands How Allah is. You know Allah by His evidences and creation like the day and night; the sun and the moon; the heaven and the earth, and all that is there in and between them. If there is nothing in universe except atom, that is an evidence of existence of Allah.
2- ) Al-Qidam (He is the Pre-Eternal One). When anything is nonexistent, Allah exists.
3- ) Al-Baqah (He is the Everlasting One). Everything will die except Allah.
4- ) Al-Wahdaniyyah (He is the Unique One). The oneness of Allah is not as a number. Allah (The Only One Almighty) is unique- Allah has no partner, son, daughter, helper, mediator or competitor.

Jews Christians and those are who worship to fire, all of them believe Allah. But they don't belive Allah according to Islam. But when all of them had defined Allah, They made mistakes about defining Allah. Mushrik is an one who worship except Allah. Those are who are Mushrikun (unbelievers) never correctly know and recognize Allah unless they believed that Islam is only true way and unique order. Qur'an and Prophet Muhammad (pbuh) correctly introduce Allah. Christians attributed Jesus with attributes of Allah. And they worshipped and invoked Prophet Eisa as an ilah (worthy of worship). So they joined Prophet Eisa as a equal with Allah. Prophet Eisa (Jesus) is a Human. He had eaten, sleeped like the other living beings. He will die after descending before Doomsday. He and His mother are mortal. Prophet Eisa, mankind and angel are the creatures of Allah. Creatures can never be The Creator, The Knower of All, The All-Seeing, The Creator of All Power, The All Powerful. Prophet Eisa is a Muslim and Messenger of Allah.
TRINITY IS SHIRK. Shirk is the greatest sin in Islam. In Muslim's heart faith and shirk never together with each other. (Today, Trinity which Christians believed in, appeared after He raised to heavens. There aren't 3 gods. Trinity based on philosophy of Greek and idolatry. Trinity based on platonism. Trinity and is a erring and a falsehood. Unfourtunately, Most of men follow conjecture. )

They say: "Allah hath begotten a son!" - Glory be to Him! He is self-sufficient! His are all things in the heavens and on earth! No warrants have ye for this! say ye about Allah what ye know not? (10:, 68)

The Jews call 'Uzair a son of Allah and the Christians call Eisa (Christ) the son of Allah. That is a saying from their mouth; (in this) they but imitate what the unbelievers of old used to say. Allah's curse be on them: how they are deluded away from the Truth! (Qur'an, 9: 30)
Allah has no son, wife, daughter. Allah is free from penetrating. It is stated in the Surah of Al- Ikhlas:

1 Say: He is Allah, the One and Only; 2 Allah, the Eternal, Absolute;
3 He begetteth not, nor is He begotten; 4 And there is none like unto Him.

If there were, in the heavens and the earth, other gods besides Allah, there would have been confusion in both! but glory to Allah, the Lord of the Throne: (High is He) above what they attribute to Him! (Qur'an, 21: 22)
There is no Ilah (alone worthy of worship) and Rubb (Lord) Except Allah. Allah is The Creator who is The Only One Almighty. Allah is Owner of All: The King of the Kingdom.

He merges Night into Day, and he merges Day into Night, and he has subjected the sun and the moon (to his Law): each one runs its course for a term appointed. Such is Allah your Lord: to Him belongs all Dominion. And those whom ye invoke besides Him have not the least power. (35: 13)

Muslim only invokes Allah. Mushrik invokes besides Allah. Your Creator is Allah. in that case, you alone worship, invoke and seek refuge in Allah. Christians and Jews are mushrik. (somene isin shirk)
Who has made the earth a resting place for you, and the sky as a canopy, and sent down water (rain) from the sky and brought forth therewith fruits as a provision for you. Then do not set up rivals unto Allah (in worship) while you know (that He Alone has the right to be worshipped). (2: 22)

Allah command: And follow not that of which you have not the knowledge; surely the hearing and the sight and the heart, all of these, shall be questioned about that. (17: 36)
And Allah said (O mankind!): "Take not ilâhaîn (two gods in worship, etc.). Verily, He (Allah) is (the) only One Ilâh (worthy of worship). Then, fear Me (Allah) much [and Me (Alone), i.e. be away from all kinds of sins and evil deeds that Allah has forbidden and do all that Allah has ordained and worship none but Allah] .(16,51)
Allah command his Messenger, Prophet Muhammad (pbuh):
Say: "O ye men! If ye are in doubt as to my religion, (behold!) I worship not what ye worship, other than Allah! But I worship Allah - Who will take your souls (at death): I am commanded to be (in the ranks) of the Believers, (10: 104)

Those whom they (Mushrikoon) invoke besides Allah have not created anything, but are themselves created. (16:20)
(They are) dead, lifeless, and they know not when they will be raised up.(16: 21)
So put not forward similitudes for Allah (as there is nothing similar to Him, nor He resembles anything). Truly! Allah knows and you know not. (16:74)

74 Lo! Abraham said to his father Azar: "Do you accept idols as Ilah (worthy of worship)? For I see thee and thy people in manifest error."
75 So also did We show Abraham the power and the laws of the heavens and the earth, that he might (with understanding) have certitude.
76 When the night covered him over, He saw a star: He said: "This is my Lord." But when it set, He said: "I love not those that set."
77 When he saw the moon rising in splendour, he said: "This is my Lord." But when the moon set, He said: "unless my Rubb (Lord) guide me, I shall surely be among those who go astray."
78 When he saw the sun rising in splendour, he said: "This is my Lord; this is the greatest (of all)."But when the sun set, he said: "O my people! I am indeed free from your (guilt) of giving partners to Allah.
79 "For me, I have set my face (He submitted his will to Absolute Will of Allah), firmly and truly, towards Him Who created the heavens and the earth, and never shall I give partners to Allah."
80 His people disputed with him. He said :"(Come) ye to dispute with me, about Allah, when He Himself) hath guided me? I fear not (the beings) ye associate with Allah: Unless my Lord willeth, (nothing can happen). My Lord comprehendeth in His knowledge all things. Will ye not (yourselves) be admonished?
81 "How should I fear (the beings) ye associate with Allah, when ye fear not to give partners to Allah without any warrant having been given to you? Which of (us) two parties hath more right to security? (tell me) if ye know. (6: 74-81). These verses are in English Translation of the meaning of Qur'an

5- ) Al-Mukhalafatun lil Khawadith (Allah is Unlike the Created). Allah is not imagined and thought by creatures in their own minds. Allah never look like creatures. There is nothing that even remotely resembles Him, for He is unique. Allah is free from way, being the direct opposite, changing, need for time and space, evil, incarnation, movement, side, physical and spiritual being, distance, nearness, gender, affinity etc. Eye, intelligence and mind are created by Allah. Divine attributes of Allah are eternal. Limited one never comprehend How Allah is. Allah is the Absolute, Independent and Self-Sufficient. Allah is above human qualities like dependence and need.
6- ) Al-Qiyam bi'nafsihi (Allah is the Self-Existing One). The Existence of Allah is never bound to anything. Allah is free from to be affiliated with anything.
What are the Immutable Attributes of the Divine Essence of Allah?
Al-Hayat (He is the Living and Resurrecting One), Al-Ilm ( He is the All-Knowing One: Allah the Most High knows everything to such an extent that He even knows the secret intentions of the heart), Al-Sami (He is the All-Hearing One: Allah the Most High hears everything), Al-Baseer ( He is the All-Seeing One: Allah the Most High can see a black ant crawling on a black rock in the dark of night and He can hear the sound of its moving limbs, Al-Iradhah ( He has Absolute Will: Allah the Most High has the quality of divine Determination so that He does whatever He wishes and in whatever manner He wishes), Al-Qudrah ( He is the Omnipotent, the Almighty One, and He has power over all things), Al-Qalam ( His manner of Speech is Unique to Him; Allah the Most High speaks without need of letters or sounds), Al-Taqwin ( He is the Creator from nothing of all things and beings).

DIVINE JUSTICE: Allah is Al-'Adl (He who is Equitable). The attribute of Allah is justice. He does not do injustice to anyone, nor does He deny anything beneficial to mankind. He does not resort to injustice because He does not need to, nor is He unaware of it. He created everything on the basis of justice and right. He does not order injustice, nor does He approve of it. He does not coerce man to do something then punish him for it, nor does He order man to do something beyond his ability. He does not leave people without reward or punishment. He sent the prophets and revealed Deen (religion) to save people and guide them to the right path (Islam) so that we would know how to obey and worship Him.
Allah's justice is manifested in everything. For example:
Creation: He does not do injustice to anyone in respect to His creation. He creates everything in justice and right. We can see this in the creation of the human body. He creates man in a way that he can live on earth, grants him hearing, sight, emotions, mentality, and the ability to move.
Destiny: Allah causes death, provision, events that befall man and everything else on the basis of justice. Man is compensated for the pains he suffers in this life, as willed by Him, by granting him more grace than the pains he sustained.
Obligations and Laws: Divine obligations and laws are distinguished by being just. Allah does not impose any duty on His servants above their abilities. So, all the obligations are within man's capability. The prominent manifestations of divine justice are the call to social equality, administration of justice between people, and fighting oppressors, for injustice is forbidden.
Freedom of Choice: Allah grants man the ability to choose. Man can choose freely for himself. He can do good by helping the poor, respecting parents, offering prayers, and discharging justice. He can also do evil like murder, alcohol and drug use, stealing, backbiting and slander, etc. Allah never forces anyone to do anything. If He did, man would not deserve rewards or punishment in proportion to his good and evil deeds. The repentance of Non-Muslims is Shahada (Confession of a Muslim).
Punishment and Reward in the Hereafter: The good and upright ones receive Allah's grace. The evil doers are punished according to their bad deeds. If this were not so, than the doer of good and the evil doer would be equal. This is injustice and Allah is incapable of injustice.
Everyone is responsible for his own deeds: Allah never punishes anyone for something someone else has done, except when he is the one who incites to evil. In this case he is an accomplice in the evil deed.

It is He Who sendeth down rain from the skies: with it We produce vegetation of all kinds: from some We produce green (crops), out of which We produce grain, heaped up (at harvest); out of the date-palm and its sheaths (or spathes) (come) clusters of dates hanging low and near: and (then there are) gardens of grapes, and olives, and pomegranates, each similar (in kind) yet different (in variety): when they begin to bear fruit, feast your eyes with the fruit and the ripeness thereof. Behold! in these things there are evidences for people who believe. (6: 99)

Allah! Lâ ilâha illa Huwa (There is no Ilah except Allah), the Ever Living, the One Who sustains and protects all that exists. Neither slumber, nor sleep overtake Him. To Him belongs whatever is in the heavens and whatever is on earth. Who is he that can intercede with Him except with His Permission? He knows what happens to them (His creatures) in this world, and what will happen to them in the Hereafter. And they will never compass anything of His Knowledge except that which He wills. His Kursî extends over the heavens and the earth, and He feels no fatigue in guarding and preserving them. And He is the Most High, the Most Great. [This Verse 2:255 is called Ayat-ul-Kursî.]
http://www.islamicity.com/mosque/arabicscript/Ayat/1/1_1.htm